Viva Magenta, culoarea anului 2023. Cum a fost aleasă și ce semnificație are

Viva Magenta, culoarea anului 2023. Cum a fost aleasă și ce semnificație are

Dacă așteptați cu nerăbdare alegerea Institutului Pantone Color cu privire la culoarea anului 2023, de acum este oficial: 2023 este anul Magenta. Ca întotdeauna, alegerea culorilor nu „este întâmplătoare”, există un fundal social, economic și cultural în alegerea ei. 

Decizia Institutului își propune să evidențieze relația dintre culoare și cultură, iar culorile anului sunt alese pentru că reflectă cultura globală la un moment dat. Pentru a analiza și prognoza tendințele, procesul de selecție implică analizarea tuturor lucrurilor, de la industria divertismentului și a călătoriilor la tehnologii, evenimente culturale și condiții socio-economice. 

Vestea bună este că după o perioadă complicată la nivel mondial, culorile din următorul an devin mai strălucitoare și ne umplu casele și viața cu optimism. Viva Magenta este o nuanță puternică care stimulează inovația, iar experții Pantone asociază această nouă culoare cu bucurie, sărbătoare optimistă, forță, dinamism și chiar vigoare, termeni care reflectă o anumită energie pozitivă care nu a prea existat în ultimii ani.

O nuanță neconvențională pentru un timp neconvențional

Se pare că alegerea culorii anului 2023, Viva Magenta se vrea a fi începutul unei noi povești, între putere și exuberanță. „Culoarea anului 2023 îmbină bogăția, căldura și forța materiei naturale cu orizonturile bogate și deschise ale lumii digitale“, spune Pantone.

Viva Magenta descinde din familia roșu și este inspirată de roșu cochineal sau carmin, unul dintre cei mai cunoscuți coloranți naturali. Rezultatul este o nuanță de roșu care ne extinde orizonturile de autenticitate.” declară reprezentanții Pantone.

Decizia pentru alegerea culorii anului 2023, Viva Magenta, vine ca o continuare a alegerii culorii de anul trecut. În timp ce Veri Peri a vorbit despre fuziunea vieții moderne și cum tendințele de culoare din lumea digitală se manifestă în lumea fizică și invers, Pantone spune că ceea ce aduce magenta în plus este capacitatea sa de a răspunde nevoii noastre colective de putere: împreună suntem mai puternici. 

Există, de asemenea, o componentă psihologică, emoțională. Pantone spune magenta echilibrează îndrăzneala și distracția, încrederea și umanitatea. Seamănă cu modul în care spațiile digitale au accelerat globalizarea, permițând oamenilor să se conecteze cu ceilalți și să-și aprofundeze empatia. „În această eră a tehnologiei, căutăm să ne inspirăm din natură și din ceea ce este real“, a declarat Leatrice Eiseman, directorul executiv al Pantone. 

Culoarea anului 2023 ne învăluie în putere și ne poate da motivația pentru a continua. „La trei ani de pandemie, înfruntându-ne cu un război, cu o economie instabilă, cu tulburări sociale, cu destrămări ale lanțului de aprovizionare și cu schimbări climatice în creștere, trebuie să ne vindecăm” – Laurie Pressman, vicepreședintele Institutului Pantone. Este o nouă viziune care ne va ajuta să ne îndepărtăm de griul întunecat și fără speranță, de tristețea ambientală din ultimele luni sau chiar ani. „În esență, este o culoare despre rezistența spiritului uman.

Magentaverse Viva

Navigând între fizic și virtual, această nuanță hibridă, culoarea anului 2023 aleasă de Pantone reflectă schimbările care vor veni în viața noastră de zi cu zi. Se pare că oricum, Pantone a încheiat un parteneriat cu companii mari pentru a elibera multe produse în nuanța desemnată, dar scopul programului nu este de a promova o culoare, în schimb, își propune să „ajute companiile și consumatorii să înțeleagă mai bine puterea pe care culoarea o poate avea“.

Studiile făcute de-a lungul anilor, au constatat că majoritatea dintre cumpărători își bazează deciziile de cumpărare pe culoarea unui produs. Culoarea are putere în comportamentul consumatorilor precum și pe exprimarea și comunicarea de sine. „Atingând spiritul experimental al Viva Magenta, Pantone explorează dinamica dintre Inteligența Artificială și creativitatea umană pentru a crea ‘The Magentaverse’ disponibil publicului pentru prima dată“.

Pantone are o viziune inteersantă asupra ceea ce culoarea poate face nu numai pentru persoanele care decid ce să poarte sau să cumpere, dar pentru societate ca un întreg. „Este un limbaj vizual pe care îl înțelegem cu toții, unul al cărui mesaj traversează genuri, generații și geografii“, spune Pressman. „A afla mai multe despre semnificațiile unice pe care anumite culori ni le oferă, ne ajută să fim o societate mai expresivă, strâns conectată, una care oferă oamenilor o înțelegere mai holistică a colegilor și comunităților lor deopotrivă.

De ce contează culoarea anului

De peste 20 de ani, decizia Institutului Pantone Color în privința culorii anului influențează dezvoltarea produselor și deciziile de cumpărare în mai multe industrii, inclusiv fashion, design de interior și design industrial, precum și ambalarea produselor și designul grafic. Viva Magenta este o „nuanță universal măgulitoare” pe care o poți integra cu ușurință în garderoba ta și acasă.

Deși designerii marilor case de modă nu și-au dezvăluit încă colecțiile pentru toamna-iarna 2023, vizualizând inspirațiile anterioare este clar că Viva Magenta, sau orice altă culoare apropiată de această nuanță, nu a fost cu adevărat în centrul atenției. Principalele nuanțe care fac știri pentru acest sezon sunt albastru cobalt, pasteluri, liliac, argintiu, fluorescent, auriu, portocaliu și, eventual, transparent, care va face parte din joc.

Totuși, multe celebrități nu au așteptat anunțarea culorii anului 2023 pentru a alege Viva Magenta, cum ar fi Chiara Ferragni care a purtat-o în diferite accesorii; Harry Styles care a ales un blazer magenta, când a sosit, pentru premieră filmului „Don’t Worry Darling”, la Festivalul de Film de la Veneţia; Selena Gomez, care a realizat o versiune din satin în timpul premierei documentarului său My Mind & Me, la Festivalul de Film AFI din Los Angeles; Emily Blunt, o apariție aristocratică-western în „The English” și prințesa de Wales, Kate Middleton, din postările de pe Instagram. Nu este cea mai ușoară culoare de purtat, dar poate trimite un mesaj.

Viva magenta este un must have anul acesta și pentru bijuterii, make-up și alte accesorii, iar pentru design interior este pata de culoare care va încălzi și personaliza o amenajare interioară și va face ca orice spațiu să prindă viață. Mai mult culoarea anului 2023 poate fi folosită în diverse spații, de la tradițional la modern.

Share this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *